Wieczorne rytuały, które pozwolą Ci na lepszą regenerację podczas snu, a co za tym idzie poprawią Twoje samopoczucie i dodadzą energii w ciągu dnia

Poranne i wieczorne rytuały w znaczny sposób wpływają na Twoje zdrowie i samopoczucie. To jak rozpoczniesz dzień może się odbić na całym jego przebiegu. A to jak go zakończysz? Pozwoli się zrelaksować, odstresować i zregenerować organizm podczas snu, co jest niezwykle istotne dla Twojego zdrowia. Nie ma jednej recepty na ustalenie rytuałów, ale znajdź to, co z Tobą współgra. Poniżej kilka propozycji ode mnie, mam nadzieje, że któraś Cię zainteresuje i pozwoli Ci na lepsze zasypianie, a co za tym idzie budzenie się wypoczętym i pełnym chęci do działania.

Odpuść sobie używanie technologii na godzinę przed pójściem spać

Kiedy korzystasz z telefonu/komputera przed snem, wysyłasz sygnały do mózgu, które nie pozwolą Ci zasnąć, tak jakbyś mówił do siebie „nie jestem gotowy na sen”, „jeszcze chwila”, a dobrze wiemy, że ta chwila potrafi wciągnąć nas na kilkadziesiąt minut przeglądając Facebooka, w końcu takie ciekawe jest to, co znajomi robili w ciągu dnia.. Ogranicz ekspozycję na światło niebieskie, a pozwolisz odpocząć także swoim oczom. Co w takim razie robić przez godzinę przed snem? Patrz poniżej.

Uwolnij napięcie, pozwól sobie na chwilę relaksu- rozciągając się i/lub medytując

Joga, pilates, czy też zwykłe ćwiczenia rozciągające, które pamiętasz z lekcji wf-u wpłyną na poprawę postawy, zrelaksują Cię, a w połączeniu z medytacją pozwolą Ci tak wyluzować, że przestaniesz myśleć o problemach, a skupisz się na odpoczynku. Aby medytować nie musisz być doświadczonym joginem. Po prostu usiądź wygodnie, wyprostuj się, zamknij oczy i skup się na oddychaniu. Oddychaj powoli i spokojnie. Nie myśl o niczym, po prostu pozwól ciału się zrelaksować. Pierwsze próby wydadzą Ci się trudne lub bezsensowne, ale uwierz, że z czasem stanie się to Twoim rytuałem numer jeden.

Dostarcz sobie magnezu

Magnez posiada cholernie dużo korzyści zdrowotnych, a jedne z nich to jego wpływ na mięśnie i układ nerwowy. Przyjmij magnez w formie kąpieli magnezowej, która to na maksa odpręży Twój organizm lub chociaż zrób kąpiel dla Twoich stóp. Do tego celu użyj chlorku lub siarczanu magnezu. Cosik pisałam o tym tutaj: KLIK

Posiadasz psa? On pomoże Ci się zrelaksować

Wieczorny spacer z psem to dobry sposób na dotlenienie się jeszcze nieco przed snem, a pieszczoty z naszym ukochanym pupilem poprawiają nastrój. Ja mam „bzika” na punkcie mojego psa (jak i wszystkich innych psów) i gdy przytulam moją Nelly, głaszczę, drapię, masuję to niesamowicie mnie relaksuje i zauważyłam, że mimowolnie się uśmiecham podczas takich kontaktów z nią. A uśmiech to sygnał dla mózgu- mam dobry humor. Mądre głowy mówią, żeby zasypiać w dobrym humorze, bo wtedy w takim samym się budzisz. Coś w tym jest.

Masaż pleców tudzież całego ciała

Masz kogoś kto wykona dla Ciebie tę czynność? Nie, to nie musi być masażysta po kursie masażu. Jeśli Twoja druga połówka weźmie olejek o Waszym ulubionym zapachu i będzie wmasowywać go w Twoje ciało poczujesz się jak w prawdziwym SPA. Twoje mięśnie nabiorą lekkości, a Twoje samopoczucie wybije się poza skalę. Tak zrelaksowany/a zaśniesz jak dziecko i to w wybornym humorze.

Jakość snu wpływa na stan zdrowia- to udowodnione. Odpowiednia regeneracja w nocy to więcej energii, siły, humoru w ciągu dnia. Znajdź coś, co pozwoli Ci lepiej spać i zacznij to robić. To na prawdę prosty i darmowy sposób na zdrowie. Wystarczy systematyczność i chęci. Śpij dobrze!

Ściskam!:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.