Najlepsze napoje odchudzające, które możesz sobie popijać i gubić z każdym łykiem kilogramy

Wraz z ogólnym zdrowym stylem życia, niektóre napoje są bardziej skuteczne w walce z nadprogramowymi kilogramami niż inne. Wykazano bowiem, że napoje takie jak zielona herbata, kawa lub napoje wysokobiałkowe podkręcają Twój metabolizm, dodają energii i zmniejszają uczucie głodu, a wszystko to może sprzyjać utracie wagi.

Tylko proszę pamiętaj o tym, że nawet najlepszy „spalacz tłuszczu” nie zrobi NIC jeśli będziesz wciskać w siebie codziennie nadwyżkę kaloryczną, szczególnie w postaci śmieciowego żarcia. 

Oto 6 napojów, które są najlepszymi pomocnikami w odchudzaniu i dbaniu o zdrówko:

Zielona herbata

Herbatka jest jest często kojarzona ze zdrowiem i nie bez powodu. Jest nie tylko pełna pożytecznych antyoksydantów, ale także jednym z najskuteczniejszych napojów odchudzających. Przegląd 14 badań wykazał, że osoby, które piły zieloną herbatę przez 12 tygodni straciły średnio nawet o 3,5kg więcej od osób, które po nią nie sięgały. Matcha to rodzaj zielonej herbaty, która zawiera większą ilość katechin od innych rodzajów, co czyni ją dobrym wyborem w celach odchudzania się. (więcej o niej tutaj: KLIK)

Kawa

Kawa jest używana przez ludzi na całym świecie w celu podniesienia poziomu energii i poprawy nastroju. Dzieje się tak dlatego, że kawa zawiera kofeinę, substancję, która działa stymulująco na organizm i może przynieść korzyści w postaci utraty wagi. Wykazano, że kawa przyspiesza metabolizm i wspomaga spalanie tłuszczu. Badanie przeprowadzone na ponad 2600 osobach wykazało, że ci, którym udało się utrzymać masę ciała po redukcji pili znacznie więcej kawy, niż osoby które wróciły do starej wagi.

Czarna herbata

Podobnie jak zielona, czarna herbata zawiera związki, które stymulują utratę wagi. Czarna jest rodzajem herbaty, która ulega większemu utlenianiu niż inne rodzaje herbat, stąd jej silniejszy smak i ciemniejsza barwa. Badania wykazały, że polifenole zawarte w herbacie wspomagają utratę wagi poprzez zmniejszenie spożycia kalorii, stymulując rozkład tłuszczu i stymulując wzrost przyjaznych bakterii jelitowych. Badanie przeprowadzone na 2734 kobietach wykazało, że osoby spożywające większe ilości pokarmów zawierających flawonoidy i napoje, takie jak czarna herbata, miały znacznie niższy poziom tkanki tłuszczowej niż grupa kontrolna.

Woda 

Zwiększenie spożycia wody jest jednym z najprostszych sposobów poprawy ogólnego stanu zdrowia. Picie zimnej wody zwiększa spoczynkowy wydatek energetyczny. W sumie to na temat wody nie trzeba się zbytnio rozpisywać. Jest zdrowa i powinniśmy ją pić. Jeśli nie możesz wcisnąć w siebie zwykłej wody, dodaj do niej cytrynę/limonkę/miętę/cokolwiek zdrowego, co poprawi smak i pozwoli Ci się poić wodą przez cały dzień bez marudzenia.

Napoje wysokoproteinowe

Napoje bogate w białko mogą ograniczyć głód i są dosyć sycące. Badanie przeprowadzone na 90 osobach dorosłych wykazało, że osoby spożywające 56 gramów białka serwatki dziennie przez 23 tygodnie straciły 2,3kg więcej od osób, które tego białka nie przyjmowały. Białko serwatkowe lub konopne to dobry dodatek do koktajli.

Czerwona herbata

Słynie ona ze swoich właściwości odchudzających. Ułatwia trawienie i obniża poziom cholesterolu. Podczas produkcji czerwonej herbaty proces fermentacji zachodzi krócej, niż w przypadku herbaty czarnej. Z tego powodu zawiera ona więcej składników odżywczych- polifenoli i enzymów, dzięki którym napój ten wykazuje właściwości odchudzające.

Jak już wspomniałam- napoje te to tylko dodatek do ogólnie zdrowego stylu życia. Same nic nie zdziałają wypijane nawet litrami. Ale przy odpowiednim żywieniu bywają na prawde bardzo pomocne. Zatem na zdrowie!

Ściskam!:)

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.