8 korzyści zdrowotnych ze spożywania migdałów

Migdały są jednymi z najpopularniejszych orzechów na świecie. Są bardzo odżywcze i bogate w zdrowe tłuszcze, przeciwutleniacze, witaminy i minerały. Pochodzą z Bliskiego Wschodu, ale Stany Zjednoczone są obecnie największym ich producentem na świecie. Migdały, które można kupić w sklepach zwykle mają usuniętą skorupkę, odsłaniając wewnątrz nakrętkę jadalną. Są sprzedawane albo surowe, albo prażone. Są używane do produkcji mleka migdałowego, oleju, masła, mąki lub pasty marcepanowej.

A oto 8 korzyści zdrowotnych wynikających ze spożywania migdałów:

1. Migdały dostarczają ogromną ilość składników odżywczych

Migdały mają imponujący profil składników odżywczych. Zawierają zdrowe tłuszcze, białko, witaminę E, magnez, mangan, miedź, witaminę B2 i fosfor.

2. Migdały są obciążone przeciwutleniaczami

Migdały są fantastycznym źródłem przeciwutleniaczy. Przeciwutleniacze pomagają chronić przed stresem oksydacyjnym, który może uszkadzać cząsteczki w komórkach i przyczyniać się do stanu zapalnego, starzenia się i chorób, np. nowotworu.

3. Migdały są bogate w witaminę E

Witamina E to rodzina rozpuszczalnych w tłuszczach przeciwutleniaczy. Te przeciwutleniacze mają tendencję do gromadzenia się w błonach komórkowych w Twoim ciele, chroniąc komórki przed uszkodzeniami oksydacyjnymi. Migdały są jednym z najlepszych źródeł witaminy E na świecie.

4. Migdały mogą wspomagać kontrolę poziomu cukru we krwi

Orzechy mają niską zawartość węglowodanów, ale są bogate w zdrowe tłuszcze, białka i błonnik. To sprawia, że są idealnym wyborem dla osób chorych na cukrzycę. Kolejną zaletą migdałów jest ich wyjątkowo wysoka zawartość magnezu. Magnez jest minerałem zaangażowanym w ponad 300 procesów fizycznych, w tym kontrolę poziomu cukru we krwi. Co ciekawe, prawie połowa cukrzyków typu 2 ma niedobór magnezu. Skorygowanie tego niedoboru znacząco obniża poziom cukru we krwi i poprawia działanie insuliny.

5. Migdały pomagają obniżyć ciśnienie krwi

Magnez zawarty w migdałach może także obniżać ciśnienie krwi. Wysokie ciśnienie krwi jest jednym z głównych czynników powodujących zawały serca, udary i niewydolność nerek. Niedobór magnezu jest silnie związany z wysokim ciśnieniem krwi. Badania pokazują, że korygowanie niedoboru magnezu może prowadzić do znacznego obniżenia ciśnienia krwi.

6. Migdały mogą obniżyć poziom cholesterolu

Wysoki poziom lipoprotein LDL we krwi – znanych również jako „zły cholesterol” – jest dobrze znanym czynnikiem ryzyka chorób serca. Twoja dieta ma kluczowy wpływ na poziom LDL. Wiele badań wykazało korelację między codziennym spożywaniem garści migdałów, a łagodnym zmniejszaniu poziomu złego cholesterolu, zmniejszając przy tym ryzyko chorób serca.

7. Jedzenie migdałów zmniejsza głód

Migdały zawierają mało węglowodanów, natomiast zawierają dużo białka i błonnika. Wiadomym jest, że zarówno białko, jak i błonnik zwiększają uczucie pełności, a to przekłada się na zmniejszanie uczucia głodu.

8. Migdały mogą być skuteczne w przypadku utraty wagi

Badania sugerują, że jedzenie orzechów, w tym migdałów, może nieznacznie zwiększyć metabolizm. Ze względu na swoje właściwości sycące, orzechy są doskonałym dodatkiem do skutecznej diety redukcyjnej. Pomimo wysokiej zawartości tłuszczu, migdały są zdecydowanie pożywieniem przyjaznym dla wagi. Owszem, mają sporo kalorii, ale zalecane jest spożywać garść dziennie.

<3

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.