5 sposobów na bycie szczęśliwym, czyli droga do szczęścia- czy to kręta droga?

Czy w obliczu czyjegoś smutku często podawałeś pustą mantrę „Wszystko będzie dobrze”? Niby to jakieś pocieszenie, ale dobrze wiesz, że rzadko przekłada się to na dobre samopoczucie. Jak więc złagodzić smutek?

Pomyślne pokonanie smutku zaczyna się od zrozumienia, dlaczego tak się dzieje i kończy się określonymi krokami, które można podjąć, by dać mu upust.

Ostatnie badania rzucają światło na to, dlaczego smutek może być tak czasochłonny i odpowiadają na pytanie, dlaczego czujemy smutek. Zbadano 233 osoby- poproszono je o zapamiętanie doświadczeń związanych z konkretną emocją oraz tego, jak długo trwały. Spośród 27 ocenionych emocji smutek trwał najdłużej, daleko w tyle były tak przerażające emocje, jak uczucie wstydu, nienawiści i odrazy. Naukowcy doszli do wniosku, że okoliczności powodujące smutek to te, które uważamy za generalnie wyższe.

Aby odpędzić smutek na dobre, musisz podjąć działanie, aby przynieść szczęście do Twojego życia- nie będąc nieautentycznym. Mając to na uwadze, spróbuj wdrożyć dowolną z pięciu opcji, aby rozpocząć drogę do lepszego samopoczucia.

1. Wstrzymaj osąd

Podobnie jak wszystkie emocje, smutek wynika z naszej oceny sytuacji. Zmiana postawy od oceny do obserwacji zmniejsza krytykę i użalanie się nad sobą.

2. Podejmij działanie

Stwórz nowe doświadczenie dla siebie, zmieniając swoją psychologię. Zacznij patrzeć, co możesz zrobić, zamiast skupiać się na tym, czego nie możesz. Następnie opracuj strategię wyposażoną w kroki działania, oś czasu i wsparcie.

3. Popraw oczekiwania

Skupienie się na tym, czego nam brakuje lub co nas rani, tworzy schematy myślowe, które rozszerzają i pogłębiają doświadczenie smutku. Przeniesienie fokusu na wartości, które spotyka dana sytuacja, pozwoli łączyć się ze szczęśliwymi odczuciami. To, co robisz, zmienia się z perspektywy oczekiwań- niezłomne przekonanie, że coś się wydarzy w dokładnie taki sposób, jaki sobie wyobraziłeś- w intencji- zobowiązanie do tego, jak chcesz się pojawić w każdej chwili, pomimo szczegółów, które prezentuje.

4. Twórz dobre uczucia

Każda myśl tworzy chemiczne uwalnianie odbite przez fizyczne doznanie. Oznacza to, że czucie się szczęśliwym, nawet w sytuacjach smutnych, wywołuje nowe reakcje chemiczne i odczucia. Zrób to, powtarzając wcześniejsze dobre wrażenia i delektując się nimi lub przyspieszając, aby wyobrazić sobie lepszą przyszłość.

5. Zwiększenie serotoniny

Znany jako „hormon szczęścia”- wyższe poziomy tego neuroprzekaźnika okazały się skorelowane ze zwiększonym szczęściem. Sposoby holistycznego osiągnięcia tego wzrostu obejmują jedzenie żywności indukującej serotoninę, takiej jak: jaja, ser, ananas, tofu, łosoś i indyk; uzyskanie dobrej dawki światła słonecznego; dodanie witaminy B6; zobowiązanie się do harmonogramu ćwiczeń, który obejmuje dużo ćwiczeń aerobowych- bieganie, pływanie i jazda na rowerze to najlepsze rozwiązania.

Słynny grecki filozof i naukowiec, Arystoteles, uważał, że celem i sensem życia jest bycie szczęśliwym. Mawiał, że „Żyć szczęśliwie jest wewnętrzną siłą duszy.” Czucie szczęścia pośród smutku wymaga pracy, ale dzięki wysiłkowi możesz aktywować jeszcze większą moc swojej duszy, by przekształcać rozczarowanie, stratę i smutek w katalizator, by stać się szczęśliwszym.

Ściskam!:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.