3 kroki do detoksykacji Twoich emocji

Detoksykacja emocjonalna nie ma na celu pozbycia się z ciała tego, co uznaje się za negatywne emocje, ale raczej oczyszczenie tych zastygniętych w Nas emocji, tych, które są w stagnacji.

Emocje są jednym z darów życia. Oferują nam sposób na doświadczenie pełnego spektrum tego, co znaczy być żywym. Kiedy mamy zdrowy związek z naszym doświadczeniem emocjonalnym, możemy docenić to, co każdy ma do zaoferowania, od smutku do radości. Jeśli jesteś zbyt przereagowany do sytuacji lub wycofujesz się, możesz rozważyć emocjonalne oczyszczenie.

Nie trzeba szukać daleko, aby znaleźć wskazówki dotyczące oczyszczenia. Zasadniczo są one oparte na oczyszczaniu ciała: jeść czysto, pocić się i pić dużo wody. Oczyszczenie emocjonalne obejmuje wiele tych samych zasad, jednak z kilkoma ważnymi dodatkowymi krokami.

Ideą emocjonalnego detoksu wg. Sherianny Boyle (profesor i autorka psychologicznych książek) nie jest pozbycie się tego, co można uznać za negatywne emocje, a raczej oczyszczenie tych, które są w stagnacji i utknęły, pozostawiając was wolnymi, aby móc przetwarzać i doświadczać wszystkich swoich emocji w zdrowy sposób.

Podobnie, jak fizyczne oczyszczenie może pomóc w lepszym trawieniu pokarmu, emocjonalne oczyszczenie może pomóc w trawieniu emocjonalnych doświadczeń. Emocje mogą utknąć z powodu traumy, niezdrowych przywiązań lub odporności na pewne emocje- zazwyczaj dlatego, że nie mamy narzędzi, by sobie z nimi radzić. Boyle pisze: „Interesujące jest to, że gdy trawimy całe nasze emocje, poprawia się nasza zdolność do empatii z innymi bez przechodzenia w reaktywność”.

Boyle sugeruje przygotowanie się do emocjonalnego oczyszczenia poprzez wspieranie swojego fizycznego ciała. Rzeczy takie jak codzienny ruch, pozostawanie nawodnionym, wystarczająca ilość snu, czyste jedzenie, ograniczenie alkoholu i kofeiny są oferowane jako ważne kroki. Po przygotowaniu Boyle oferuje wieloetapowy proces obejmujący trzy komponenty:

Jasny. Chodzi o tworzenie przestrzeni, abyśmy mogli lepiej pracować z naszymi emocjami. Ważną częścią tego etapu jest zauważenie, co Cię wyzwala i gdzie stajesz się szczególnie reaktywny w swoim życiu. Gdy zauważysz, co wyzwala Twój współczulny układ nerwowy (uczucie walki lub ucieczki), możesz zacząć szukać sposobów na uspokojenie się. Boyle sugeruje stymulowanie nerwu błędnego poprzez ćwiczenia, jogę, modlitwę, przytulanie lub śmiech.

Spójrz do środka. Boyle opisuje różnicę między autorefleksją, a samoświadomością na tym etapie, z autorefleksją będącą procesem mentalnym, a samoświadomością jako procesem sensorycznym. Opisuje przestrzeń między nimi jako ważne miejsce, o którym należy pamiętać. Pisze, że polega to na pokonaniu luki, postawieniu na swoim wewnętrznym tyranizmie (ego) i pozwoleniu sobie na drżenie, pozwalając sobie na otrzymanie błogosławieństwa surowych emocji. Pomost pomiędzy nimi ma na celu stworzenie zdrowego dialogu z ciałem, zauważając odczucia waszego ciała jako sprzężenia zwrotnego do szacunku dla samego siebie.

Emotować. Ten krok polega na stworzeniu relacji z chwilą obecną, uwolnieniu lęku i stworzeniu wewnętrznych granic. Boyle pisze: „Proces emisji nie polega na pozbyciu się reaktywności, lecz na przekształceniu jej w coś nowego”. Oferuje dźwięk, „szum”, wydany w długim, powolnym dźwięku, jako sposób na uwolnienie się od reaktywnych wrażeń i stworzenie poczucia bezpieczeństwa, stabilności i siły.

Boyle pisze, że emocjonalne odtruwanie zwiększa się poprzez zwiększenie dostępu do emocji. Kluczem jest tutaj otwieranie się na nie. Kiedy obniżysz poziom swojej reaktywności na emocje i doświadczenia, będziesz bardziej skłonny do doznania głębi swoich emocji, które pozwolą Ci na autentyczne doświadczenie Twojego życia i głębszy związek z ludźmi w nim przebywającymi.

Ściskam!:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.